AKADEMI FANTASIA :: KOMEN PANAS !!!

24 03 2007

Apakabar? semua peminat – peminat AF…Fuhhh…saya pasti ramai yang telah melihat konsert pertama AF musim ke 5 pada sabtu lepas..dan salah satu ‘saat’ yang dinantikan ialah semasa Aznil memperkenalkan barisan pengkritik yang akan memberikan komen – komen mereka sepanjang berlangsungnya AF kali ini.

Nama – nama pengkritik cukup hebat…sapa tidak kenal dengan Fauziah Latif, Hattan dan juga Kak Ogy…sorakan gemuruh diberikan sebaik sahaja Aznil memperkenalkan barisan pengkritik…saya juga dapat merasakan akan ‘kekuatan’ barisan pengkritik kali ini.

Dan buat pertama kalinya, pada malam minggu sabtu lalu…mereka memberikan komen selepas sahaja para pelajar AF tersebut selesai membuat persembahan…dan saya juga turut merasakan ‘kegerunan’ bila sampai sahaja pengkritik yang ke3…siapa lagi kalau bukan Kak Ogy..ingatkan saya saja yang merasakan begitu, malah Dr. yang bagi motivasi kat Akademi pun merasakan perkara yang sama…aiks !! mesti anda tertanya – tanya macam mana saya boleh tau..hah! sapa – sapa yang ada tengok debat AF minggu lalu pasti tahu…

Meskipun komen yang diberikan oleh Ogy agak ‘Pedas’ rasanya memang patut pun sebab pelajar – pelajar AF itu TIDAK BOLEH DIMANJAKAN…betul tak?

Lagi pun mereka yang pilih untuk mengikuti AF ni. Jadi perlulah mereka bersiap sedia dari pelbagai aspek bagi menghadapi  ‘gelora’ dunia artis yang sebenar.

Opsstt ! kepada semua yang sering mengikuti perkembangan AF atau kepada peminat – peminat fanatik AF…dan kepada para pengundi, segalanya di tangan anda…nilailah dari bakat atau kualiti yang mereka ada bukan kerana…faham – faham saja la…

Semoga Malaysia dapat melahirkan seorang lagi bintang atau anak seni yang benar – benar mampu memartabatkan dunia seni tanah air kita ke persada antarabangsa…

ps : AF malam ni…

salam

logo-ttgn-bayukk.JPG

Advertisements




PENILAIAN KITA = BAKAT ATAU ?!!

12 03 2007

Alangkah baiknya jika semua rakyat Malaysia memilih calon – calon yang mengikuti program – program realiti TV nie…menilai kerana Bakat !

Saya amat setuju dengan Sabri Yunus & Jalil Hamid yang ‘mengingatkan’ kepada semua penonton yang sedang menonton Final Raja Lawak…sebab ada kebenaran di sebalik apa yang diperkatakan…dan yang bestnya selepas sahaja keputusan itu di umumkan…ramai ‘chatters’ di channel 15 bersetuju dengan keputusan tersebut…meskipun ada segelintir yang tidak berpuas hati!!! hah ! macam ni baru lah kita dapat menghasilkan pengiat seni yang sepatutnya berada di persada seni…bukan kerana tet !!! [ faham – faham aje lah ]

Harap – harap begitulah keadaanya semasa AF5 ini berlangsung…hasil yang berkualiti, bak kata Fara Fauzana & Wahid di penghujung siaran Melodi…’kurangkan kontravesi tingkatkan prestasi’

Nanti kita sambung lagi…





DEMAM AKADEMI FANTASIA 5

11 03 2007

af-tu.JPG

‘Menuju puncak….‘ hah ! pastinya ramai juga yang meminati Akademi Fantasia !! yang sedang menantikan kehangatan / bahang AF ini

Dan telah pun berlangsung tirai akademi fantasia Bahagian 1 pada hari Sabtu 10 Mac jam 8.30 malam…seperti biasa bersama dengan Aznil HJ Nawawi !!! [ stop lagi program MACAM – MACAM AZNIL ] hehehehe !!!

Dan bahagian 2 Tirai AF5 pada malam ahad 8.30 malam…masa ni lah kita dapat tengok reaksi – reaksi calon – calon AF5 yang apabila mereka di beritahu bahawa mereka adalah salah seorang peserta AF musim ke 5 ini…ada juga yang menangis sampai nak pitam…issshhh…isshh…sebab tak percaya ni !! apa tidaknya calon – calon AF yang hadir audition pun ramai…cecah juga 5000 orang…!

aik..apa pula bayukk crita pasal AF ni ? hahahah opstt !!! – sebenarnya ramai yang TIDAK TAHU…bila bermulanya AF ni…ada orang yang akan tersenyum lebar…kenapa ?!! sebab masa AF ni lah juga mereka mengambil kesempatan untuk menjana lebih pendapatan…sapa?…aik salah satunya sapa – sapa yang ada restoran / warung atau mana – mana lah tempat lepak yang ada ASTRO…dan juga kedai – kedai yang menjual PREPAID KAD…betulkan?

bak kata orang sambil meyelam minum air…manalah tau masa – masa sibuk nak tonton AF dan nak Afundi tu…tiba – tiba reload habis. Jangan risau, sebab mulai sekarang anda tak perlu risau siang / malam dan di saat – saat kecemasan [ kedai prepaid tutup ] sebab segalanya pasti akan terjawab…dengan adanya :: kedaireloadonline ::

Agent di perlukan di seluruh malaysia !!! jadi jangan lepaskan peluang serati kami sekarang !!! afundi – afundi juga…sambil afundi anda dapat income sendiri…fuyoo..best nyer!!!

wokey lah…bab pasal AF ni nanti kita sambung lagi…pasti hangat…kerana kita menyaksikan siapakan yang bakal menjadi Juara AF5…masih terlalu awal untuk menentukannya…kita tungggguuuuu !!!!

…akan bersambung !

wassalam !